woensdag 2 september 2015

Kettle bell de meest effectieve fitnessoefening die er bestaat......binnen enkele weken afvallen,sterker, slanker en een strakker lichaam


De laatste maanden had ik last van mijn onderrug. Hierdoor wilde ik mijn rugspieren weer gaan trainen, maar ook mijn conditie verbeteren. De laatste fitness training van mij was meer dan 25 jaar geleden. Ik had geen zin meer om 3 keer in de week anderhalf uur te gaan trainen en rond te hangen in de sportschool. Ik zocht een effectievere methode en vond deze op het internet.....kettle bell training.

De Kettlebell-workout maakt het mogelijk om gewoon thuis in je eigen tijd  te trainen. Het is een zeer efficiënte training-methode, waardoor je slechts maar 3x in de week ongeveer 15 minuten per keer hoeft te trainen. De Kettlebell training bestaat al sinds 1700, en komt oorspronkelijk uit het Russische leger. De kettlebell word nog steeds gebruikt voor de fysieke training van de soldaten. Sinds de laatste 10 jaar wordt kettle bell ook in de sportschool steeds populairder.

Kettle bell combineert krachttraining en cardiotraining. Met krachttraining train je specifieke spiergroepen en met cardiotraining verbeter je je conditie , zoals bij fietsen en joggen. Kettle bell training is veel effectiever dan aparte krachttraining en cardiotraining. Hierdoor hoef je minder lang te trainen met een kettle bell om hetzelfde resultaat te halen als met krachtsport en hardlopen.

Kettle bell is ook uitermate geschikt voor je als je wilt afvallen. Bij een aantal oefeningen per week kan je al een leuk resultaat boeken. Het stimuleert ook de productie van groeihormonen. Het groeihormoon is een belangrijke vetverbrandende hormoon in het lichaam. Kettle bell training zorgt voor een afterburn effect. Dit betekent dat je 3 dagen na een oefening een verhoogde stofwisseling hebt en je meer vet verbrandt. Hoe meer spieren je aanspreekt, hoe groter de verbranding in je lichaam wordt.

Ik ben nog niet zo lang bezig, maar het werkt, binnen een aantal weken ben ik een aantal kilo's afgevallen, mijn lichaam werd sterker en mijn zwembandjes worden minder! Om dit te bereiken moet je wel je Kettle bell workout goed opbouwen, zodat al je spiergroepen goed behandeld worden. Hiervoor heb je een programma nodig.

Onderstaand tref je twee linken aan, waarop je kan klikken. Dan kom je op een pagina met informatie terecht, hoe je thuis deze thuis-fitness methode met complete trainingsschema's  zelf kan uitoefenen. Deze worden op DVD uitgelegd, van a tot z. Deze trainingen laten je o.a. het volgende zien:
  • Het verminderen van buikvet
  • Het krijgen van sterkere spieren over je volledige lichaam
  • Het krijgen van strakke buikspieren

Je kan de oefeningen 20 minuten voor de tv nadoen. 

Programma/DVD voor vrouwen

Programma/DVD voor mannen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten